Τρέχουν να πάρουν πτυχίο οι φοιτητές – Δεν έχουν να τους συντηρήσουν οι δικοί τους!
http://inkastoria.blogspot.com/2014/11/blog-post_5.html
Γεμίζουν καθημερινά τα αμφιθέατρα των πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας από φοιτητές όλων των ετών.
Συρροή δεν καταγράφεται μόνο από τους ενθουσιώδεις πρωτοετείς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο πανεπιστήμιο-ενήλικη ζωή, αλλά και από τους φοιτητές μεγαλύτερων ετών. Ετσι, παρατηρείται μία θεμελιώδης αλλαγή στη λειτουργία των ΑΕΙ, σε σχέση με τους χαλαρούς ρυθμούς φοίτησης τους οποίους, την προηγούμενη 30ετία, ακολουθούσε μια μεγάλη μάζα φοιτητών.
Ο λόγος, σύμφωνα με καθημερινή εφημερίδα, δεν είναι άλλος από την οικονομική αδυναμία των οικογενειών να στηρίξουν επί μακρόν τις σπουδές των παιδιών, όπως συνέβαινε τα χρόνια της ευημερίας. Ετσι, η αγωνία των παιδιών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους για να αναζητήσουν το μέλλον τους στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, καθώς και ο κίνδυνος της διαγραφής, αποτελούν τις τρεις βασικές αιτίες αύξησης της παρακολούθησης και πιο ενεργού συμμετοχής στα πανεπιστημιακά δρώμενα.
Η αλλαγή αυτή που παρατηρείται στη λειτουργία των ΑΕΙ/ΤΕΙ έχει προκαλέσει σημαντικές ανατροπές ακόμη και στην τακτική των φοιτητικών παρατάξεων. Ετσι, η μεταπολιτευτική παράδοση των συχνών και πολυήμερων καταλήψεων σχολών εκπνέει και πλέον οι παρατάξεις συνήθως προτείνουν -ως μέσο αντίδρασης- μόνο μονοήμερες καταλήψεις σχολών.
Το ίδιο παρατηρείται σε όλες τις σχολές. Ενδεικτικά, σύμφωνα με το seleo.gr,η καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου, μιλώντας στην «Καθημερινή», έκανε λόγο για εντυπωσιακή προσέλευση των φοιτητών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια αλλά και συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του ιδρύματος. Αυτό επιβεβαιώνει και η Φωτεινή Ασδεράκη, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
«Πολλοί παράγοντες συντελούν στην αύξηση της προσέλευσης. Ενας από αυτούς είναι ο “εφιάλτης” της ανεργίας, όταν το 60% των νέων ανθρώπων είναι άνεργοι. Παλαιότερα, το πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούσε ως ασπίδα προστασίας. Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ όμως για το 2012 δείχνουν 17% ανεργία για τους αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, όταν ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 5%. Ετσι οι φοιτητές εντατικοποιούν τις σπουδές τους ώστε να ενισχύσουν το επιστημονικό και επαγγελματικό τους βιογραφικό. Είναι πιο επιμελείς ώστε να διεκδικήσουν υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus για κινητικότητα σπουδών ή για πρακτική άσκηση. Επιπλέον, μαθαίνουν περισσότερες γλώσσες -στο πανεπιστήμιο προσφέρουμε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, κινέζικα και αραβικά- ενώ μετέχουν σε συνέδρια, εργαστήρια και ασκήσεις ρητορικής και προσομοιώσεων».
Επιπλέον η διαγραφή των λιμναζόντων φοιτητών με την εφαρμογή του νέου νόμου 4009 ωθεί πολλούς από τους «αιώνιους» φοιτητές να παρακολουθούν τα μαθήματα για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, αλλά και τους ενεργούς να μη θέλουν να καθυστερούν υπό τον φόβο της υπέρβασης του ανώτατου χρόνου σπουδών.
makeleio.gr
Συρροή δεν καταγράφεται μόνο από τους ενθουσιώδεις πρωτοετείς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στο πανεπιστήμιο-ενήλικη ζωή, αλλά και από τους φοιτητές μεγαλύτερων ετών. Ετσι, παρατηρείται μία θεμελιώδης αλλαγή στη λειτουργία των ΑΕΙ, σε σχέση με τους χαλαρούς ρυθμούς φοίτησης τους οποίους, την προηγούμενη 30ετία, ακολουθούσε μια μεγάλη μάζα φοιτητών.
Ο λόγος, σύμφωνα με καθημερινή εφημερίδα, δεν είναι άλλος από την οικονομική αδυναμία των οικογενειών να στηρίξουν επί μακρόν τις σπουδές των παιδιών, όπως συνέβαινε τα χρόνια της ευημερίας. Ετσι, η αγωνία των παιδιών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους για να αναζητήσουν το μέλλον τους στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, καθώς και ο κίνδυνος της διαγραφής, αποτελούν τις τρεις βασικές αιτίες αύξησης της παρακολούθησης και πιο ενεργού συμμετοχής στα πανεπιστημιακά δρώμενα.
Η αλλαγή αυτή που παρατηρείται στη λειτουργία των ΑΕΙ/ΤΕΙ έχει προκαλέσει σημαντικές ανατροπές ακόμη και στην τακτική των φοιτητικών παρατάξεων. Ετσι, η μεταπολιτευτική παράδοση των συχνών και πολυήμερων καταλήψεων σχολών εκπνέει και πλέον οι παρατάξεις συνήθως προτείνουν -ως μέσο αντίδρασης- μόνο μονοήμερες καταλήψεις σχολών.
Το ίδιο παρατηρείται σε όλες τις σχολές. Ενδεικτικά, σύμφωνα με το seleo.gr,η καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου, μιλώντας στην «Καθημερινή», έκανε λόγο για εντυπωσιακή προσέλευση των φοιτητών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια αλλά και συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του ιδρύματος. Αυτό επιβεβαιώνει και η Φωτεινή Ασδεράκη, επίκουρη καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.
«Πολλοί παράγοντες συντελούν στην αύξηση της προσέλευσης. Ενας από αυτούς είναι ο “εφιάλτης” της ανεργίας, όταν το 60% των νέων ανθρώπων είναι άνεργοι. Παλαιότερα, το πτυχίο ανώτατης εκπαίδευσης λειτουργούσε ως ασπίδα προστασίας. Τα στοιχεία του ΟΟΣΑ όμως για το 2012 δείχνουν 17% ανεργία για τους αποφοίτους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, όταν ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 5%. Ετσι οι φοιτητές εντατικοποιούν τις σπουδές τους ώστε να ενισχύσουν το επιστημονικό και επαγγελματικό τους βιογραφικό. Είναι πιο επιμελείς ώστε να διεκδικήσουν υποτροφίες για μεταπτυχιακές σπουδές και να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus για κινητικότητα σπουδών ή για πρακτική άσκηση. Επιπλέον, μαθαίνουν περισσότερες γλώσσες -στο πανεπιστήμιο προσφέρουμε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, κινέζικα και αραβικά- ενώ μετέχουν σε συνέδρια, εργαστήρια και ασκήσεις ρητορικής και προσομοιώσεων».
Επιπλέον η διαγραφή των λιμναζόντων φοιτητών με την εφαρμογή του νέου νόμου 4009 ωθεί πολλούς από τους «αιώνιους» φοιτητές να παρακολουθούν τα μαθήματα για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, αλλά και τους ενεργούς να μη θέλουν να καθυστερούν υπό τον φόβο της υπέρβασης του ανώτατου χρόνου σπουδών.
makeleio.gr
Δημοσίευση σχολίουDefault CommentsFacebook Comments